2010. március 15., hétfő

Egységes, osztatlan ünnepünk


Kitűztem ma a kokárdát, aztán elbizonytalanodtam. Nemzeti jelképeinknek és szimbólumainknak manapság túl sokan tulajdonítanak többértelműséget, mögöttes tartalmat vagy - rosszabb esetben - politikailag pejoratív jelentést. Pedig mindenféle übermagyarkodó vagy jobboldali érzület nélkül - politikai ideológiáktól mentesen és abszolút semlegesen - csupán az elismerésemet, hálámat és tiszteletemet akarom kifejezni a márciusi ifjak előtt. Az 1848-as forradalom és szabadságharc ideája egységesen, - pártállástól és hazug demagógiáktól függetlenül - képes volt a piros-fehér-zöld lobogó alá terelni a magyarokat. Azóta ez az egyetlen nemzeti ünnepünk, melyet minden korszakban minden hatalmon lévő éra tolerált. Ám az egységes, osztatlan és méltó ünneplést még nem sikerült gyakorolni 1989 óta.

A kokárdáról még csak annyit, hogy finoman szólva jobboldali érzületű kolléganőm csodálkozva kérdezett rá: "Te felvetted a kokárdát? Rólad nem is gondoltam volna..."

Ebből a megjegyzéséből több sajnálatos konzekvenciát vontam le:
  • szerinte én véresszájú baloldali vagyok

  • a véresszájú baloldaliak nem is hordhatnak kokárdát

  • a kokárda viselése egyértelműen csak a jobboldaliak privilégiuma

  • aki kokárdát visel, az egyértelműen jobboldali.

Óvatosan hát a nemzei jelképeinkkel. :(


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése