2012. március 26., hétfő

A napsütés szösszenetei


Olyan tavasz van, hogy az már szinte nyár. Önkéntelenül is mosolyogni kellett, ahogy sétáltam lefelé a dombról a Lányommal, - aki mellesleg inkább azon bosszankodott, hogy nincs tavaszi kabátja. (Tudom, láttam, emlékszem rá. Kicsi, drapp, velúr utánzat, csinoska. Csak elő kell kutatni.) Na ja. Az egy mocsok meló. Bezsákolni a kötött sálakat, bundás csizmiket, meleg kabátokat. Előhalászni a levendulás csomagokkal telerakott tavaszi és nyári zsákokat. Újramosni a vidáman színes tavaszi és nyári göncöket, majd kirakni az egyre erősödő napsütésre. Mert napfény-illatú ruhákra vágyunk, a tél nehéz, avítt szagai után.
Ilyenkor nálam már – jobb időkben – kivirult a kert csücske vagy a balkonláda. Apró, erőtlenül melegházi, ám attól függetlenül szépséges kicsi színes virágokkal tömtem tele a balkonládát. Korai kék árvácskával, elegáns törpenárcisszal, gyönge százszorszéppel, és egyéb bájos egynyári palántamix-szel. A tövek mellé – mások által elítélendő módon – még épphogy a jóízlés határát súroló kerámia béka került. Mit tegyek. J Néha imádom a giccset. Az „esztétikus giccset”, már ha létezik ilyen. Ám ha csak ablakpárkány unk van, azt is fel lehet dobni jókedvre derítővel. Az egyik kedvenc dekorációm is ilyenkor kerül ki, ami nem más, mint a jácint-keltető váza. Ezt bármelyik barkácsboltban, lakberendezési áruházban vagy nagyáruházban megkapjuk, nem sok pénzért. A szűknyakú vázába nagy jácintgumó került, melynek lógjon a vízbe a gyökere. Nagyon csinos látvány, ahogy terebélyesedik a növény, burjánzik a buja illatot ontó virágfej.
S ha már színes és virág, ellenállhatatlan ruházatra leltem az elmúlt hetekben, melynek csak az az egy baja van, hogy nem én találtam ki. Újra divatba jött a kalocsai hímzés, (vagyis hát: volt igazán divatos és népszerű egyáltalán...?) a népművészeti mintákkal tarkított ruhák, főleg farmerek és ingek. A magyaros desing ellenállhatatlan, ízléses, és nagyon szép. A kreatív ötlet a Folk Fashion  fantázianevet viseli, és sajnos elég borsos az ára. Kincseket érne most egy ügyes kezű nagymama, dédi vagy nagynéni, aki ingyen felhímezné a már meglévő mellényre, kabátra vagy nadrágra a kalocsai, hollókői vagy matyómintát. Én még tanultam varrni, kötni és hímezni a gyakorlati foglalkozáson és technika órán az iskolában, szóval lehet, hogy nekidurálom magamat, és ráálmodom, megkreálom a saját elképzelésemet az egyik farmerkabátomra. Hogy igazán stílszerűen ünnepeljem a tavasz visszavonhatatlan kirobbanását. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése