2011. február 22., kedd

Lecsekkolom a gyereket...

E-mail-t kaptam ma a Lányom gimnáziumából, egy bizonyos „F2”-től. Csupán egy bejelentkezési nevet és egy jelszót tartalmazott, amellyel az iskola honlapjára belépve hamar kiderült, ki a rejtélyes feladó. F2 – Iskolaadminisztrációs rendszer üdvözölt engem, és a gimnázium mindennemű tanügyi adminisztrációjának elektronikus adatszolgáltatását mutatta be, pontosabban szólva a Lányom adatait.

Széles vigyorral az arcomon kezdtem böngészni azokat a helyeket, amiket én, a Gondviselő modul elérhettem. Ott állt minden, hónapra, hétre, napra és órára lebontva, már ami a gyerek foglalkozásait illeti. A foglalkozáson belül ott volt az órarend. Az órarendben minden órára rákattintva frappánsan előugrott egy ablak, ami tartalmazta a pedagógus nevét, az óra állapotát (megtartva, elmaradt, stb..), és az előadás címét, illetve a házi feladatot. (!!!) Csak ámultam és bámultam...

A mulasztások fülecskén korrektül felsorolták, hogy milyen jellegű hiányzás volt, ha volt: igazolt vagy igazolatlan. Ha igazolt, akkor orvosi, szülői vagy hivatalos, vagy esetleg nem adminisztrált. (e helyütt ékesen kiderült, hogy a gyermek szeptemberben egyik pénteken két percet késett matek óráról, illetve hogy tegnap 15 percet vizuális kultúráról. (amikor is színtant vettek. :)) Látható továbbá, hogy holnap 10, azaz tíz órája lesz csórikámnak, de ebben benne vannak a nulladik magyar fakultációk.

Az értékelések fülecskében látható minden érdemjegy, minden hónapban, minden tantárgy átlaga, és a félévi bizonyítvány. (döbbenet) Ez ugye az elektronikus napló, amiről terjengett a hír szájról-szájra szülői körökben, de én bizony sosem hittem volna, hogy a gyakorlatban is megvalósul, és most tényleg, itt van, látom a két szememmel, hát le a kalappal, nem tudom, ki előtt... (Na nem mintha valaha szükség lett volna rá, nem volt egy nagy csibész a Lányom, sosem tagadott le semmit, és hát a februári hónapban is csupa ötöst látok, és mindössze egy darab fránya négyest, matematikából... :)

Nem semmi, na. Nyugalommal tölt el az az érzés, hogy a gyerekem jó iskolába jár, és bár nincs rá szükség, bármikor leinformálhatom az iskolai eredményeit és történéseit. Bizonyára vannak szülők, akik folyamatosan átélik a „nincs nálam az ellenőrzőm, éppen beszedték” litániát, meg vannak notóriusan lógós kölkök – nos, az aggódó szülők számára bizonyosan hasznos ez a program. Engem meg csak szimpla örömmel és jóleső érzéssel tölt el, amikor ránézek, én, a Gondviselő Modul. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése