2011. február 14., hétfő

Elváló gondolatok Valentinkor


Na most az igazat megvallva, kissé tudathasadásos állapot este 10 óra felé üldögélni Szöul egyik Starbucks-ában, és azon elmélkedni Valentin napon, hogy áprilisban miként adom be a válókeresetet Budapesten. Hmm. És ahogy ezt itt most leírom, tágranyílt szemmel figyelem magamat a szemközti ablak üvegében, hogy na most mi van... Szapora szívverés? Kezdődő sírógörcs? Félelem, netán kétségbeesés? Esetleg megkönnyebbülés?

SEMMI. Körülöttem és mellettem viháncoló párok, ajándéktasak szigorúan csak a fiúk előtt. Telt ház van, a levegőben ellenállhatatlan pörkölt kávé illat terjeng, vanília és fahéj kúszik bele. A tálcámon monstrum vanília latte, és csoki, amit eredetileg másnak szántam. Előttem az ablakon át Jamsil villódzó fényei, sok-sok autó és ember cikázik bele az éjszakába. Szöul egy egyszerű hétköznap este is vibrál, mintha sosem akarna nyugodni.

 

Válóper, ízlelgetem a szót, és analizálgatom a reakcióimat. Apró, amolyan szájelhúzós bosszankodás jön – hát hogy is van ez? Kérem szépen, nekem nincs ebben gyakorlatom - mint ahogy a házasság „állapotában” vagy a feleség státuszban sem, hisz alig volt időm meg – és hozzászokni. Marity Melinda, mint feleség. Marity Melinda házasságban. No és Marity Melinda válófélben. Ezek olyan – hogy is mondjam... – személyemmel "összeférhetetlen" fogalmaknak tűntek mindig.

Rákerestem nem rég a neten, bontókereset, formalevél. Két tanúval....hát ez meg minek?! A barátaim, akikre gondoltam, tőlem messze, Angliában vannak. Vajon lehet ezt két (szinte) ismeretlen emberrel intézni, ahogy az esküvőnkön is történt? Két vadidegent leszólítani a bíróság előtt, hogy „Te figyu, lennél a tanúm a házasságomat felbontó kereseti levelemben?” Vicces... :) Illetéket felperesként fizetek, ez rendben is van. (Sosem voltam felperes... ) De jobb esetben is 4-5 hónap (!!!), amíg elválasztanak. Na, ez dühít kissé. Felnőtt emberek el tudják dönteni békéltető tárgyalások nélkül is, hogy a kapcsolatuk végleg tönkrement és nem kívánják folytatni, semmilyen formában. Vajon miért nem lehet ezt is lerendezni 3 nap alatt, mint az esküvőnket?

S akkor most már óhatatlanul sorjáznak a problémás felvetések...Lesz-e remegő láb az első tárgyaláson, amikor az ember először találkozik a másikkal? Lesz-e legörbülő száj és bizonytalan hang, amikor kérdez a bíró? (egyáltalán – mit szoktak ilyenkor kérdezni...?) Kell- e valaki, aki elkísér és a karjára támaszkodhatom, ha elhomályosul előttem a terem? Egyedül kell – egyedül szokták, egyedül fogom – ezt végigcsinálni? Mikor leszek ---- szabad? Hogyan számol el az ember a megszegett ígéretével, azzal az ominózus „igen”-nel, ami a „jóban-rosszban” kérdés után hangzott el...?

Mélyet kortyolok a lattéból, és önkéntelenül firtatom még magamban, hogy vajon hányan vannak, akiket gonosz örömmel tölt el a „hír”. Hányan vannak az irigy kárörvendők, a kaján „én tudtam előre” kamu-jósok, a lelkiszegény fanyalgók, akiknek valószínűleg ezzel megvan az aktuális havi egy örömük. Hányan lesznek az öntelt mindenttudó arrogánsok, akik szerint nem így, hanem máshogy kellett volna... a rosszmájú beszólogatók, akik ujjongva dőlnek hátra, mert már az elején megmondták, hogy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen... :)

Nekik csak annyit: IGAZ volt. S talán még apró betűvel annyit, hogy nem, a várakozásokkal ellentétben nem fogok kétségbe esni és feladni, bocsi, hogy csalódást okozok újfent. :) Mert most elárulok egy nagy titkot: amikor összedőlni készül a világ, és összeroppanni a lélek, akkor váratlanul és a semmiből előtűnve, megmagyarázhatatlan módon, valami hatalmas és erős, mindent betöltő nyugalom száll az emberre. Ez talán a lélekerő...? Nem tudom, hogyan, kitől, és hogy mivel érdemli ki az ember. De a legnagyobb krízisben egyszer csak „megerősíttetünk" lélekben és testben.

Kívánom tehát magamnak a továbbiakban azt az ajándékul kapott, kincsként őrzött nyugalmat, higgadtságot és erőt, amivel most rendelkezem. Kívánom a megingathatatlanságot, hogy véghezvigyem azt, amit elterveztem. Kívánom az Igaz Barátok lelki támaszát, hogy az kontinenseken és országhatárokon át is célba érjenek. Kívánom magamnak a lezárás képességét, a továbblépés lehetőségét, az új élet hirtelen feltárulkozó, végtelen lehetőségeinek esélyét. Az erőt és a lelket ahhoz, hogy hamarosan újra tudjak ölelni, bízni, szeretni.

És most már ugyanezt a (még) Férjemnek is.  

6 megjegyzés:

  1. édesem... most olvasom, hogy mi történt... a facebookon azt hittem csak tréfa. nagyon sajnálom, és tulajdonképpen meg vagyok döbbenve.... hiszen mindig olyan szerelemmel írtál eddig róla/rólatok. virtuális lelki támaszom szeretném ezúton is felajánlani, és egyúttal felhívni a figyelmed arra, hogy le van sz**va, hogy mások mit gondolnak! ölelés.

    VálaszTörlés
  2. Jantu, Kicsim... gondoltam Rád. Szeretném most az olyan embereket megölelni, nagyon, mint amilyen Te vagy. Bár lehet, hogy nem lenne jó, mert csak kitörne belőlem a... mi is... a visszatartott minden... a fegyelmezetten visszatartott minden.. Az virtuális lelkitámaszra nagyon számítok, és bocsásd meg nekem, hogy többet most nem vagyok képes írni.
    Tudod, soha nem tréfálnék ilyesmivel...
    Nagyon sok szeretettel ölellek...
    mira vagy melina, mindegy is... :-/

    VálaszTörlés
  3. Meli, en itt csak annyit akarok irni hogy azokrol a karörvendökröl probalj ne gondolni rajuk.. nem erdemlik az energiadat :( Annyival maradnak!
    Oriasi ölelest kuldök neked!!
    puszi
    iza

    VálaszTörlés
  4. igazából az én reményem volt csak, hogy ez tréfa.... és ne aggódj, semmiért, csak tedd, amit jólesik, mondj, amennyit jólesik. valami megmagyarázhatatlan okból nagy szeretetet érzek feléd, szeretnivaló, szeretetre méltó ember vagy, ebben ne kételkedj soha!

    VálaszTörlés
  5. Kedves! Kitartást tudok küldeni, ölelést, nehéz így, mert messze vagy, de lelkem egy része Veled van! Ha hazajössz és kell egy támasz, tudod, hogy rám mindig számíthatsz! Ne tartsd vissza azt, aminek ki kell jönnie, különben belülről rág szét. Tapasztalat... Hívj, ha kellek!

    VálaszTörlés
  6. Kedves Mira!
    Elolvastam az utóbbi néhány bejegyzésedet és sokat gondolkodtam, hogy írjak-e hozzászólást,mert mi nem ismerjük egymást és így ismeretlenül talán nincs jogom hogy bármit is szóljak...aztán úgy döntöttem hogy mégis írok:) és csak annyit akarok mondani, hogy sokat gondolok rád és valahogy azt érzem, hogy erős vagy és menni fog a dolog, tudod kinyitni azt a másik ajtót...:)az egyik becsukódik a másik kinyílik.Kitartás.:)

    VálaszTörlés