2011. január 10., hétfő

Dísztelenül

Leszedtem ma a karácsonyfát. Mindig kelletlenül állok neki a hálátlan feladatnak, mert díszíteni imádok, akár a másét is szívességből. De látni, ahogy a hetek múltával aszalódik a csillogó fa, kornyadnak az ágai, - az új hibrideknek még csak a tűlevelei sem hullanak le, hát nem tudom, hogyan csinálják, de ezek a mostaniak szinte csontszárazzá dermedve várják a nagy csupaszítást, egyszerűen belemerevednek az időbe, ahogy közeledik a Vízkereszt, és ott állnak halálra ítélten és moccanatlanul a lakás kiemelt pontján...

Van abban valami nagyon vigasztalan, ahogy ott áll a fenyő a nappaliban, nappali fényben, lemeztelenítve. Persze nem adja ingyen a díszeit, véresre szurkálja az ujjaimat, ahogy fosztom szépségétől. Ha finom volt a szaloncukor, ilyentájt már csak a celofánt tépegetem le az ágairól, és örömtelenül vigasztalom magam, ha egy-egy bontatlan kerül a kezembe – aztán a hasamba. Utoljára a csillag kerül le a tetejéről, és legvégül a színes fényfüzér. Egy-két angyalhaj csomó marad még rajta, hogy belekuszálódik a tűlevelek közé. No, itt van, szegénykém, csúnyácskán, szomorún...

Ha egy tornácos parasztházban laknék, ahol egyébként vágyom lakni, és esetleg lenne egy félbúbos kemencém a konyhában – amiben egyébként vágyom sütni, - akkor bizony felaprítanám halott fenyőm ágait és törzsét, és befűtenék vele. Mindjárt jobban érezném magamat. Így viszont rossz a lelkemnek, mert nem tudom, mi lesz a sorsa. Kikerül a ház elé, az árokpartra. Egy hete fotóztam kidobott karácsonyfát, és még mielőtt elkezdtem volna sajnálni, a természet és a farkasordító hideg meseszépre és hófehérre fagyasztotta . Komolyan, ahogy elnéztem a képet, az jutott eszembe, hogy én mindig imitálom a havat, fújom a sok műhót semmiért a flakonból, de lám, a Jóisten mennyivel szebben megképezi az igazi téli havas idillt, amire vágyom –meg gondolom, a fa is vágyik. Most viszont olvad erősen, és csupa sár és szürke latyak minden odaki, - gondolom, az én fám olyan lesz.

Szóval vigasztalan vagyok. Tartogatom még a fát a nappaliban, valami ihletre vágyom. A fényfüzért föltekertem a korlátra, mert nagyon szeretem a kicsiny színes süvegek tompán szétszórt fényeit a plafonon, amikor éjjelenként egyedül üldögélek a fotelben, pokróccal és teával. Majd kitalálom én, mi lesz – legyen a fámmal. Ha van ötlet, szívesen veszem.


1 megjegyzés:

  1. Nem tudom milyen állapotban van a fenyő, de ha nem hullik, akkor én készítenék az ágaiból egy koszorút az ajtóra.A fenyőágak mellett más örökzöld levelek, néhány sárga, narancssárga, apró művirág, narancssárgás, sárgás színű szalag és máris van egy koszorú ami már nem karácsonyi, de nem is húsvéti, a két ünnep között helyetfoglaló tavaszváró koszorú.:)

    VálaszTörlés